sv

För Fastighetsägare & 

Byggentreprenörer

För dig som vill ha de bästa förutsättningarna!


Kunddialog, inte bara snack ... 


Boende kommunikation

Boende information

Projekt-hemsida

Kund/produkt-broschyrer boendeval

Ombyggnadskoordination

 Godkännandeprocess

Byggaviseringar

Kundsupport med tekniskt kunnande

Evakueringslogistik med transport


Vi är relationsbyggare och Sveriges första och enda kompletta PR och Kommunikationsbyrå för Stambyten och ombyggnader. Resultatet blir mer kostnadseffektivt och kvalitativt. 

Ett arbete som utförs i fastigheten måste marknadsföras, kommuniceras och koordineras för alla boende. Det är vår spetskompetens!


Vad ska ni genomföra och kommunicera?



Ett stambyte och ombyggnad kan skapa oro och röra upp massor av känslor för människorna som bor i fastigheten. Det är inte bara en fråga om logik, raka linjer, materialval, matematik och rutor i ett schema. 

Har ni en kontaktkanal som kan svara på alla frågor, och då menar vi alla frågor? Har ni tiden med de boende och kan vårda kundrelationerna? Har ni öppettider och ett telefonnummer till supporten?

Det finns många orsaker till att projekt kan försenas eller helt haverera. 

Vi håller reda på alla kundärenden, svarar på alla frågor, dämpar oro och frustation. Vi gör det enklare och smidigare för alla i renoveringsprojektet.

 Vill ni spara tid, vara kostnadseffektiva och genomföra smidigare renoveringsprojekt med kunden på agendan? 

Välkommen att kontakta oss helt förutsättningslös på Kunddialog.se  

Ett samtal som helt kan förändra och effektivisera ombyggnaden.



Vi vårdar och förvaltar boenderelationerna hela vägen

Gör en bra värd bättre...


Fas 1. Prolog Projektering

Tjänster 

  • Kundinsikt
  • Analyser
  • Kundkommunikation
  • Planering ersättningslägenhet, kvarboende & omflyttning (transport och koordination)
  • Kundenkäter
  • Information och dialogmöte
  • Ljud, ljus & scenproduktion Hyresgästmöten
  • Moderator Hyresgästmöten
  • Fastighet & Bygdehistoria (då & nu)
  • Projekthemsida (info kanal)
  • Sociala medier (info innehåll)
  • Samrådsgrupp "Hyresgästföreningen - Hyresgäster - Fastighetsägare"

Fas 2. Etablering

Tjänster 

  • Genomföra godkännandeprocessen 
  • Kundsupport
  • Kundtidplan
  • Genomföra och konsultera upprustnings valen för boende 
  • Redaktion & administration hemsida och sociala medier
  • Information, aviseringar
  • Magasinering källarförråd (transport och koordination)
  • Containerservice (koordination)

Fas 3. Produktion

Tjänster 

  • Deltar vid byte till byggcylinder (kvarboende)
  • Nyckelinlämning vid (ersättningslägenhet)
  • Deltar i byggmöten med kundärenden på agendan
  • Flyttransport koordinering, ersättningslägenhet & omflyttning 
  • Byggaviseringar
  • Ärendestatistik
  • Kund webinarium

Fas 4. Eftermarknad

Tjänster 

  • Inflyttning- och återflyttschema (transport och koordination)
  • Kvalitetssäkring av lägenhet innan inflyttning
  • Städning (akut)
  • Återflytt magasinerat källarförråd (transport och koordination)
  • Nyckelkvittering återflytt
  • Nyckelkvittering nyinflyttad
  • Eftermarknadsärenden (administrativ hantering och rapportering)
  • Hanterar och administrerar utlägg för boende (t ex elfakturor)
  • Beställning hantverkshjälp med RUT-avdrag

Fas 5. Epilog uppföljning

Tjänster 

  • Byggklart "kundevent"
  • Enkät "NKI"
  • Överlämning och slutrapport


Gör bra bättre ...