Är det dags att kommunicera
Stambyte och Upprustning?
Vi lotsar och koordinerar genom hela processen!
Vi gör skillnad med smidigare, enklare information och kommunikation för alla inblandade i ett stambyte och/eller ombyggnad. Vi är en kundsupport med snabba kompetenta svar som gör bra bättre.
Boende
Din hyresvärd, BRF-förening eller Byggentreprenör har gjort det kloka valet att samarbete med oss på Kunddialog. Det visar på stor ambition och att de verkligen prioriterar dig som bor i huset och ska gå igenom stambyte och/eller ombyggnad.
Vårt arbete är att se till att du får löpande aktuell information och vi svarar på alla typer av frågor som gäller stambytet och ombyggnaden. Det kan handla om oro, byggnads-teknik, godkännande-process, besök i visnings-lägenhet/showroom, ditt upprustnings-val, ersättnings-lägenhet, flyttransport och magasinering av ditt bohag.
Vi kommer att lotsa dig hela vägen genom renoverings-tiden och gör vardagen lite lättare för alla i stambytet och ombyggnaden.
Hyresvärd
Vi gör värden bättre. Ett stambyte och ombyggnad kan skapa oro och röra upp massor av känslor för dina hyresgäster och BRF medlemmar. Det är inte bara en fråga om logik, materialval raka linjer, matematik och rutor i ett schema.
Har ni förklaringar och information som är lätt att förstå? Har ni startat godkännande-processen eller står den stilla? Har ni en kontakt kanal som kan svara på alla frågor och då menar vi alla frågor? Har ni tiden med kunden och att vårda kund-relationerna? Har ni uppsatta öppettider och ett telefonnummer till supporten?
Det finns många orsaker till att projekt kan försenas eller helt haverera.
Byggentreprenör
Visste du att de flesta klagomålen en byggentreprenör får under och efter ett stambyte är kommunikationen, informationen och återkopplingen. Det kan medföra att byggentreprenören inte får göra jobbet igen. Det är ju trist när man är ett duktigt hantverksföretag.
Kunddialog gör skillnad för er. Vi är er kundsupport, kommunikatör och koordinator, så inget ärende faller mellan stolarna och kunderna i lägenheterna prioriteras.
Vi väntar på den Byggentreprenör som vågar gå före och ta initiativet och presentera ett kvalitetssäkrad kunddialog till hyresgäster och BRF-medlemmar.
Gör bra bättre ...